Vol trots presenteert Winterswijk Marketing het nieuwe magazine ‘Ontdek! Nationaal Landschap Winterswijk’. Dit magazine staat boordevol interessante informatie over recreëren, winkelen, wonen en werken in Winterswijk. Ilse Saris – voorzitter van de stichting Winterswijk Marketing – nam het eerste exemplaar van het magazine in ontvangst. Het magazine is gratis verkrijgbaar bij VVV Winterswijk. Vanaf volgende week is het magazine ook bij diverse toeristische ondernemers verkrijgbaar. Het magazine is mede mogelijk gemaakt door de Provincie Gelderland in het kader van Promotie Nationale Landschappen.

Dit magazine vervangt de 100% Winterswijkgids en de 100% Winterswijkkrant die in de afgelopen jaren is uitgegeven. Ilse Saris ligt toe: “Het centrale thema in het magazine is Nationaal Landschap Winterswijk en de verschillende manieren waarop je dat kunt beleven. Maar ook geven we een beeld van de mogelijkheden om te wonen en werken in Winterswijk. Het magazine moet toeristen overtuigen dat Winterswijk dé ideale vakantieplek is. Maar ook recreanten en bezoekers die al in Winterswijk zijn willen we laten zien wat Winterswijk te bieden heeft.”

Het magazine heeft een omvang van 60 pagina’s, is full colour en uitgevoerd in A4 formaat. De oplage is 25.000, waarvan 20.000 Nederlandstalig en 5.000 Duitstalige exemplaren. Marketing medewerker Ester Reusink zegt: “We willen het magazine onder meer in zetten tijdens beurzen. Zo wordt het magazine komend weekend uitgedeeld tijdens de Fiets- en Wandelbeurs in de RAI in Amsterdam en de koopzondag bij Obelink. Daarnaast worden ze verspreid via VVV Winterswijk en het toeristisch-recreatief bedrijfsleven. De Duitstalige exemplaren worden verspreid via enkele beurzen in Duitsland en de marketingorganisaties in Sudlohn-Oeding, Vreden en Bocholt.”

Ook de toeristische gids voor de Achterhoek is verkrijgbaar bij VVV Winterswijk. Deze gids boordevol tips voor een leuk dagje uit in de Achterhoek is gratis verkrijgbaar.