De elfde editie van De Talententuin Achterhoek heeft afgelopen vrijdag traditiegetrouw plaatsgevonden bij de DRU in Ulft. De SSP-Hal kleurde in enkele dagen weer Talententuin-roze, met meer dan 100 werkgevers uit de hele regio. Allemaal en nog steeds met hetzelfde doel: jong talent in de Achterhoek houden. Want waarom zou je het elders zoeken, als je ook dichtbij de mooiste carrièrekansen krijgt?!

 

Het is de organisatie weer gelukt om een divers workshopprogramma op te stellen. Bezoekers kwamen niet alleen om informeel te netwerken, maar ook om hun eigen kennis te vergroten. Dat kon bijvoorbeeld tijdens een unieke workshop bokscoaching. Letterlijk met de bokshandschoenen aan, ontdekken waar jouw passie zit. Jezelf laten uitdagen en vervolgens herpakken, dat stond centraal. Maar ook creatief solliciteren kreeg aandacht. Want in een markt met meer vraag dan aanbod is het soms moeilijk om jezelf te onderscheiden. Jongeren ontvingen tips & tricks en verlieten de workshop dome met een brede glimlach en een rugtas vol ideeën.

 

Ook met de nationaal bekende sprekers werden dit jaar volle zalen getrokken. Tim Hofman kennen we natuurlijk allemaal van zijn YouTube-serie BOOS, waarin hij een tijd terug misstanden bij The Voice of Holland aan de kaak stelde. Bas Kremer won het Nederlandse publiek als commando in het programma Special Forces VIPS. Tim wist te raken met zijn kijk op ons land, politiek en de maatschappij. Niet zo saai als dat klinkt, maar precies op het niveau van de jonge bezoekers. Bas daagde uit en maakte bewust. Over je mentale weerbaarheid, kracht en motivatie. Hele belangrijke onderwerpen in het dagelijks leven én je werkende leven. Bij beide masterclasses werden twinkelende oogjes en geïnspireerde talenten gevormd.

 

Meer bezoekers dan ooit

Het was dan ook niet gek dat deze editie meer bezoekers trok dan ooit. Met liefst 1860 bezoekers was het een drukte van jewelste op het grootste carrière event van de Achterhoek. Ook de 101 deelnemende bedrijven waren hierover zeer te spreken. Zij vonden wederom nieuwe matches voor hun openstaande vacatures en leerden ongetwijfeld de doelgroep weer een stukje beter kennen. Als bezoeker viel overigens vooral de variatie in Achterhoekse bedrijven op. Van Zorg tot ICT en van Techniek tot Accountancy, er was voor elk beroep iets moois te zien!