Enkele inwoners uit WInterswijk hekelen af en toe het gedrag van Post NL. Volgens meedere (anonieme) bronnen worden paketten niet binnen het vooraf aangegeven tijdslot bezorgd. Ook worden paketten in schuren, rova-containers of gewoon onbeheerd voor de deur achtergelaten en de bezorger tekent dan zelf af.
“Mijn pakket zou afgelopen vrijdag geleverd zijn. Maar ik heb niks ontvangen en de buren ook niet”, laat een teleurgestelde Nathalie Modderkolk weten. “Een beetje jammer dat er nu waarschijnlijk iemand in mijn nieuwe jas rondloopt.” Ook de verzonden post van Michiel Naaldenberg is nooit aangekomen. “Ik heb kerstgeschenken verstuurd op 14 december en inmiddels 2 maand later is er nog steeds niet bezorgd of retour gekomen.” Volgens Naaldenberg heeft een klacht indienen weinig zin. “Klantenservice laat je dan een navraagformulier invullen en geven aan hier binnen 12 werkdagen antwoord op te geven.” Inmiddels heeft hij nog steeds geen reactie terug gehad van Post NL. “Inmiddels zijn de 12 werkdagen allang voorbij en Post NL reageert nergens op. Je wordt via social media van het kastje naar de muur gestuurd: ‘Want dat is een andere afdeling die dat doet.”
Klachten worden verkeerd doorgegeven
Ook gebeurt het dat klachten verkeerd worden doorgegeven laat een anonieme inwoner weten. “Afgelopen week lag er een pakketje in de tuin aangezien wij niet thuis waren. Wij hebben konijnen die wel eens los lopen en de postbezorger liep zo de tuin in. Ik was hier niet blij mee.” De inwoner heeft toen bij Post NL een melding gemaakt en Post NL zou de melding doorgeven aan de desbetreffende postbezorger. “Een dag later stond er een boze postbezorger aan de deur met de vraag waarom wij melding hadden gemaakt over het feit dat hij planten uit de tuin had gesloopt.” Het anonieme stel had deze melding niet doorgegeven aan Post NL en vond de boze postbezorger erg vervelend. Na overleg met de postbezorger is het stel er in goede harmonie uitgekomen.
Post NL neemt klachten serieus
Marc Postma, woordvoerder van Post NL, geeft aan dat het af en toe weleens misgaat. “98 procent van onze paketten worden wel goed bezorgd, echter is dit wel een landelijk cijfer dus het kan helaas verschillen per regio.” Dagelijks moeten postbezorgers tussen de 160 en de 300 paketten bezorgen. “En rond de tijd dat mensen loon of vakantiegeld krijgen is het aantal pakketen veel hoger. Hierdoor kan het voorkomen dat vooraf aangegeven tijdsloten niet gehaald worden.” Postma geeft aan dat de klachten altijd doorgegeven moeten worden omdat dit erg belangrijk is voor Post NL. “Wij doen altijd wat met de klachten zodat wij onze dienst altijd kunnen verbeteren.”