Winterswijk Marketing heeft De Vereeniging Volksfeest een cadeau met een promotioneel tintje aangeboden vanwege hun 125-jarig jubileum. Komende week worden onder de Winterswijkse horecagelegenheden 20.000 speciale bierviltjes verspreid die bezoekers oproepen om naar het Winterswijkse Volksfeest te komen. Met dit gebaar benadrukt Winterswijk Marketing het belang van het bloemencorso en het Volksfeest voor de promotie van Winterswijk.
Namens de PR-commissie van Vereeniging Volksfeest heeft Herman van der Beek de bierviltjes in ontvangst genomen. “Als PR-commissie hebben we ieder jaar nauw contact met Winterswijk Marketing over de promotie van het bloemencorso en het Volksfeest. Zo maken we al jaren een gezamenlijke Duitstalige flyer en ook het programma en de achterliggende informatie over het bloemencorso en het Volksfeest wordt via Winterswijk Marketing verspreid. Ook maken we tijdens de optocht dankbaar gebruik van de 100% Winterswijk bakfiets. Wij zijn als commissie erg blij met de promotionele ondersteuning van hun kant”. Ester Reusink van Winterswijk Marketing vult hem aan: “Het Volksfeest – en vooral het bloemencorso – brengt ieder jaar vele bezoekers van heinde en verre naar Winterswijk. Daarnaast komen ook oud-Winterswijkers dan terug naar Winterswijk. Wij vinden het belangrijk dat mensen kennis kunnen maken met al het moois dat Winterswijk te bieden heeft. En het Volksfeest met zijn bloemencorso hoort daar zeker bij.”
Aan het verschijnen van de bierviltjes is ook een speciale Facebook actie gekoppeld. Ester Reusink vertelt: “Een viltje heeft natuurlijk altijd twee zijdes en daarom zijn we samen met reclamebureau Bij Dageraad op het idee gekomen om op de andere zijde een Facebook actie te plaatsen. Via de viltjes roepen we Winterswijkers en bezoekers van Winterswijk op om een foto te maken van een groep vrienden – op een mooie plek in Winterswijk of tijdens het Volksfeest – met de duimen omhoog. Dit om te laten zien dat Winterswijk een leuke plaats is om te wonen en te verblijven. Deze foto kunnen ze dan op onze Facebookpagina (facebook.com/100pwinterswijk) zetten. De inzender van de mooiste foto wint een dag rondrijden in een 100% Winterswijk groene eend van Eendenverhuur.nl, inclusief gevulde picknickmand.” De actie loopt van 15 augustus t/m 1 september. De inzendingen worden beoordeeld door Herman van der Beek en Rob Wellink van de PR commissie van de Vereeniging Volksfeest, Merle Jansen van Bij Dageraad en Ester Reusink van Winterswijk Marketing.