In 2024 hebben reizigers het openbaar vervoer in Gelderland en Overijssel positief beoordeeld. Het busvervoer in Twente scoorde zelfs hoger dan het landelijk gemiddelde, zo bleek uit de presentatie van de OV-Klantenbarometer, het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek voor het openbaar vervoer in Nederland.

Het busvervoer in Twente kreeg een beoordeling van 7,9, terwijl het landelijk gemiddelde op 7,8 lag.

Sinds december 2023 verzorgt Arriva het regionale busvervoer en de treinlijn Zutphen-Hengelo-Oldenzaal in deze regio. Beide diensten gingen met een tiende punt omhoog in waardering. Het busvervoer in Twente werd beoordeeld met een 7,9 en de trein met een 7,5. De klantvriendelijkheid van het personeel, de netheid van de bussen en de gemakkelijke instap scoorden hoger dan het landelijk gemiddelde.

Positieve rapportcijfers

De Vechtdallijnen Zwolle-Emmen behaalden dezelfde score als vorig jaar, namelijk een 7,7. Vooral de overstaptijd naar ander openbaar vervoer scoorde boven het landelijk gemiddelde. In Gelderland, waar Arriva het bus- en treinvervoer in de Achterhoek en Rivierenland verzorgt, bleef de score voor zowel bus als trein gelijk op 7,7. Het op tijd rijden van de treinen scoorde hoog met een 8,2, evenals de overstaptijd naar ander openbaar vervoer. Arriva is trots op deze mooie beoordelingen.

Arriva bedankt haar reizigers en medewerkers voor de mooie resultaten

De OV-Klantenbarometer toetst het openbaar vervoer op verschillende aspecten zoals beleving, comfort, gemak, snelheid en veiligheid. De resultaten worden altijd in maart gepresenteerd. Arriva waardeert dit landelijke onderzoek, omdat de uitkomsten helpen om het openbaar vervoer voor de reizigers te verbeteren. Arriva bedankt haar reizigers voor de mooie beoordelingen en haar medewerkers, die elke dag klaarstaan om het openbaar vervoer nog beter te maken.